Здравейте колеги! Искам да споделя моя опит в експлоатирането на механизацията с отворена охладителна система, придобит по неволя, разбира се. 2000г. закупих едно Типо, което си подухваше в охладителната система. Както си му е реда, сваляне на глава, шлайфане, гарнитури, нови болтове, и нещата се оправиха... за половин година. Тогава реших, че няма да повтарям процедурата, развих си капачката на разширителния съд, и си карах така докато не я продадох през 2008г. Тогава си купих сегашната 155. Тази пролет, обаче, алфата ми си изпусна антифриза през едно съединение, свързващо термостата (отдолу на него) с една тръба пред двигателя. Стандартна процедура - ново съединение, нови скоби, и всичко ОК. Няколко дена след това забелязах петно на отвора под бронята - оказа се, че сълзи водното съединение в горната част на радиатора... Разгледах внимателно сваленото съединение, оригиналната скоба, която е пружинна, и установих, че водното съединение не е скъсано или пробито, а материала е доста остарял, и течността минава между двата края на скобата - единия край е раздвоен, в който минава другия край, но между тях има разстояние. Същото се оказа и с водното съединение на радиатора. Сложих хубава, нова скоба, и проблема се реши. Прегледах всички водни съединения за бял прах около тях - сигнал, че там сълзи антифриз, и смених всички подозрителни. Двигателя няма проблеми, и не надува. Осъзнах, че всичко е доста старичко, и ако не друго водно съединение, въпрос на време е да протече радиатор. Затова реших да си карам и тази кола с отворена охладителна система - капачката на разширителния съд си я разхлабвам, а капака си я затиска отгоре - няма загубване. Наблюдавах за нещо нередно, но не се появиха проблеми. Тук, в България, нямаме пътища на големи надморски височини, където охлаждащата течност да закипи на температура, по-ниска от тази, при която отваря термостата, така, че мисля и тази кола да си я карам на отворена система.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Отворена охладителна система (без налягане)
Collapse
X
-
Да не ме обвинят сега,че спамя и се слагам на всяка манджа,но аз пък имам следния опит с охладителната система,който мисля,че има връзка с твоя.Смених водна помпа-преди смяната,в системата имаше налягане по-високо от атмосферното винаги-като развъртя капачката на разширителния съд,винаги имаше известно съскане.Сега с новата помпа,съскане няма никога или поне аз не чувам.Така че може да се каже,че и моята система не е под налягане.Проблем никакъв-колата си загрява до 90 градуса,не прегрява.А другото е,че доколкото знам то нормалното налягане в тая система е около 1 бар,т.е. колкото атмосферното,така че не би трябвало да имаш проблеми.Но все пак смени си маркучите и си затвори капачката щото да не се ощавиш някой път като вдигнеш капака
-
Ако трябва да сменя всичко подозрително старо, трябва да си купя нова кола... Не, че не искам, ама... Твоя казус също е интересен - защо не вдига налягане? Водните системи са направени да работят на по-високо налягане, за да не закипи охладителната течност, ако колата се качи на голяма надморска височина, респективно - ниско атм. налягане. Търсих в нета данни за кипенето на водата на високо, но не намерих сигурни данни - единствената информация, която намерих беше, че водата кипи на 86 градуса на 4000м. надм. височина - такава в БГ няма. За да се ощавя, трябва водата да закипи, а това може да се случи само при прегряване, но тогава водата ще избие и при затворена капачка - или през клапана, или ще си намери друго място. Идеята ми е, че щом природните условия позволяват, ще си карам колата с отворена система, за да изкара повече. От опит знам, че на радиаторите ми им е дошло времето - на 19 години са...
Comment
-
Разбира се, отразява се на температурата на кипене, но не чак толкова много - все се каня да направя проба вкъщи - на каква температура замръзва, и на каква кипва - имам хубав термометър, ама все не намирам време да отсипя охладителна течност... За да изхвърли течността при прегряване, означава, че тя е кипнала, а в такива случаи термометрите показват около 120 градуса. Ще е хубаво да се направи проба с концентрат и с разтвор 50/50 - ако някой има наблюдения - да пише, аз също ще направя експеримент и ще пиша, но не обещавам дали ще е скоро
Comment
-
Хора,пичове пак пишете ........... глупости.
1.атмосверното налягане не е 1 бар
2.Този един бар в системата не е ей така за кеф.Под колкото по-голямо налягане се поставят флуидите,то те завират при по-висока температура.И обратното(затова при 10 градуса на океана,водата ври на мехури пред витлото на подводницата,та пушак са дига.)
3.проблем не се решава с разлабване на капачки,а с разлабване на акъл и касичка.
Именно клапана в капачката поддържа това налягане.Тя струва 7 лева да ви зема и да ви пратя да затворим темата,тъй като разбирам от написаното че тя просто вече не държи.Аз я сменях преди 2 години по тази причина.
Ако кочините ни бяха с титаниеви "блоци"(както някой беше написал тук) и Самко-та примерно,и камазова помпа,то тази капачка можеше и да е на 5 бара.А Нормалната работна температура да е 130 градуса.
ПС.А да за тазаи температура ще трябва и МЛС гарнитура и тъй кати сме на ризи в "блоците" губим и не стаа.155 2.0 TS '93 + GTV 2.0 TS '96 - евридейките
1750 BERLINA '69 + SPIDER 2.0 S4 '91 - "ОТ НАЙ-ИСТИНСКИТЕ"
GTV2.0 GRAND PRIX '81 + 90 1.8 SUPER '85 - for джуро
ex:1750 BERLINA '67 + SPRINT 1.5 QV '86 + 155 1.8 '94 + 156 1.8 '00 - бившите
Comment
-
Първоначално публикувано от AnastasKOSTOV-REX Покажи съобщениеХора,пичове пак пишете ........... глупости.
1.атмосверното налягане не е 1 бар
2.Този един бар в системата не е ей така за кеф.Под колкото по-голямо налягане се поставят флуидите,то те завират при по-висока температура.И обратното(затова при 10 градуса на океана,водата ври на мехури пред витлото на подводницата,та пушак са дига.)
3.проблем не се решава с разлабване на капачки,а с разлабване на акъл и касичка.
Именно клапана в капачката поддържа това налягане.Тя струва 7 лева да ви зема и да ви пратя да затворим темата,тъй като разбирам от написаното че тя просто вече не държи.Аз я сменях преди 2 години по тази причина.
Ако кочините ни бяха с титаниеви "блоци"(както някой беше написал тук) и Самко-та примерно,и камазова помпа,то тази капачка можеше и да е на 5 бара.А Нормалната работна температура да е 130 градуса.
ПС.А да за тазаи температура ще трябва и МЛС гарнитура и тъй кати сме на ризи в "блоците" губим и не стаа.
Иска да кара без нея за да не прави системата налягане и съответно да не му "пръсне" радиатора...sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщениеЧовека няма проблем с капачката (ако беше прочел по-добре щеше да го видиш това)!
Иска да кара без нея за да не прави системата налягане и съответно да не му "пръсне" радиатора...
Значи сичко му е бир таман.155 2.0 TS '93 + GTV 2.0 TS '96 - евридейките
1750 BERLINA '69 + SPIDER 2.0 S4 '91 - "ОТ НАЙ-ИСТИНСКИТЕ"
GTV2.0 GRAND PRIX '81 + 90 1.8 SUPER '85 - for джуро
ex:1750 BERLINA '67 + SPRINT 1.5 QV '86 + 155 1.8 '94 + 156 1.8 '00 - бившите
Comment
-
Цитат -Хора,пичове пак пишете ........... глупости.
Съгласен съм
Цитат - 1.атмосверното налягане не е 1 бар
Съгласен съм
Цитат - 2.Този един бар в системата не е ей така за кеф.Под колкото по-голямо налягане се поставят флуидите,то те завират при по-висока температура.Съгласен, но само дотук!
Цитат - И обратното(затова при 10 градуса на океана,водата ври на мехури пред витлото на подводницата,та пушак са дига.) Е това явление се нарича кавитация, изучава се по механика на флуидите и е вредно явление - води до крехкост на корабните витла. Завирането на водата е визуално, но тя не ври. Причината за балончетата са разликите в наляганията - близо до повърхността на витлото - висока скорост и респективно ниско налягане и около витлото - налягането на водата на съответната дълбочина и практически ниска или никаква скорост на флуида. Тези балончета - кавитацията, в лабораторни условия се наблюдават в тръба на Вентури - пускат течност в тръба с постоянно намаляващо сечение и флуида минава през дюза - бленда и след това изведнъж преминава в голям съд. след блендата се наблюдават балончета.
3.проблем не се решава с разлабване на капачки,а с разлабване на акъл и касичка. - Съгласен съм.Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553
Comment
-
Първоначално публикувано от AnastasKOSTOV-REX Покажи съобщениеХора,пичове пак пишете ........... глупости.
1.атмосверното налягане не е 1 бар
2.Този един бар в системата не е ей така за кеф.Под колкото по-голямо налягане се поставят флуидите,то те завират при по-висока температура.И обратното(затова при 10 градуса на океана,водата ври на мехури пред витлото на подводницата,та пушак са дига.)
3.проблем не се решава с разлабване на капачки,а с разлабване на акъл и касичка.
Именно клапана в капачката поддържа това налягане.Тя струва 7 лева да ви зема и да ви пратя да затворим темата,тъй като разбирам от написаното че тя просто вече не държи.Аз я сменях преди 2 години по тази причина.
Ако кочините ни бяха с титаниеви "блоци"(както някой беше написал тук) и Самко-та примерно,и камазова помпа,то тази капачка можеше и да е на 5 бара.А Нормалната работна температура да е 130 градуса.
ПС.А да за тазаи температура ще трябва и МЛС гарнитура и тъй кати сме на ризи в "блоците" губим и не стаа..Че капачките ни може да изпускат,съм съгласен и ти благодаря за инфото,но кво общо има това с подводниците.И в интерес на истината-ако,както каза колегата,мехурчетата пред витлото на подводница идват от вряща при 10 градуса вода,това би означавало,че при високо налягане водата завира по-лесно,а не по-трудно,както казваш ти. А това,че "нормалната" работна температура е до 130 градуса....просто не е вярно,щото нормалната работна температура е около 90 градуса-на 130 прегряваш и ДВГ-то не е в оптимален,алиас нормален режим.
Comment
-
Я да видим сега колко са внимавали в часовете по физика
А тези които не са внимавали може да им се очертае да правят скъпи ремонти
То си е вярно ,че T.S. 8v е здрав мотор но пък не е чак дуракоустойчив .
Заобикалянето на проблема не го решава а го отлага .Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !
Comment
-
Вижте ся,да не се изкажа неподготвен ама:
доколкото знам има едни лентички ( така да ги нарека) които като се поставят в разширителният съд и се оцветяват ако има изгорели газове в него, или казано иначе ако дори и малко колата надува( мисля в повечето сервизи ги имат ,точно за такива проби,преди да се разбутва каквото и да било). За всеки случай да си я провери колегата,мисля че това е най лесният начин като за начало,а оттам нататъка да се рови за други проблеми. То че са стари маркучите е ясно,ама си има причина да се пукат,а за радиатора- той ако му е дошло времето от корозиране на алуминия няма оправияEX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG
Comment
-
Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщениеЕ добре де 1 бар е приблизително равен на 1 атмосфера,което пък е равно точно на налягането на атмосферата при морското равнище.Ако това е глупост,ОК,но провери пак.Че капачките ни може да изпускат,съм съгласен и ти благодаря за инфото,но кво общо има това с подводниците.И в интерес на истината-ако,както каза колегата,мехурчетата пред витлото на подводница идват от вряща при 10 градуса вода,това би означавало,че при високо налягане водата завира по-лесно,а не по-трудно,както казваш ти. А това,че "нормалната" работна температура е до 130 градуса....просто не е вярно,щото нормалната работна температура е около 90 градуса-на 130 прегряваш и ДВГ-то не е в оптимален,алиас нормален режим.
Водата завира по-лесно при ниско налягане!!!
А това колко е атмосверното налягане... Ние тук говорим за атмосверното + още един бар!!
http://www.youtube.com/watch?v=XoOQNwcrDWE пример за завирането на вода на стаина температура, условието... вакумLast edited by mimouzunov; d.m.y г., 21:27.sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Е...къде видя,че казвам обратното-това с подводниците го дадох като пример само,че колегата си противоречи.Няма логика при високо налягане,каквото е под морското равнище,водата да завира при 10 градуса,точно защото при високо налягане завира по-трудно.А как разбра,че в охладителната система е атмосферното+още един бар.Доколкото си спомням в менюъла пише точно един бар.Което е приблизително една атмосфера.Точка по въпроса.Ако знаете нещо по-конкретно го кажете.Иначе да,ясно е,че атмосферното налягане се мени,но средното атмосферно налягане е 1 атмосфера и според мен охладителната система на колата е направена да работи при налягане равно на средното в атмосферата.Иначе как ще обясните факта,че колегата кара с отворена капачка и още не си е прегрял колата?!
Comment
-
За Димича да поясня и аз:
Пред витлото налягането е високо,може и 300 бара да е не го знам.Именно то тласка гимиите напред.
Зад витлото респективно се образува зона на изключително носко налягане и водата извира на балони дори при 10 градуса.
Тук не говорим за атмосверно или хидростатично налягане.Говорим за налягане породено от завъртането на пирона на гимията.
Явление подтискано с редица инженерни решения за да не ловят сонарите бльокалите.155 2.0 TS '93 + GTV 2.0 TS '96 - евридейките
1750 BERLINA '69 + SPIDER 2.0 S4 '91 - "ОТ НАЙ-ИСТИНСКИТЕ"
GTV2.0 GRAND PRIX '81 + 90 1.8 SUPER '85 - for джуро
ex:1750 BERLINA '67 + SPRINT 1.5 QV '86 + 155 1.8 '94 + 156 1.8 '00 - бившите
Comment
Comment